Den siste uken har jeg orget med penger, megler og bank. Det har ikke vært lett. Det har av en eller annen grunn vært misforståelser i absolutt alle ledd, og jeg skjønner faktisk ikke helt hvor de kommer fra. Jeg forklarer så nøyaktig jeg bare kan hva det er jeg vil til kundekonsulenten på kundetelefonen, får oppfølgingsspørsmål, korrigerer misforståelser, får svar. Stusser, dobbeltsjekker. Får bekreftet svar.
Ringer megler med ny logistikk for betaling av leilighet. "eh, ja, jeg har snakket med kundekonsulent...hun sier vi bare skal møte opp alle sammen, du, selger, jeg, og trekke en kølapp i en hvilken som helst bank....nei ikke den som ligger nærmest meglerkontoret for den kan ikke gjøre sånt."
Opprinnelig ville megler at vi alle skulle møte på hennes kontor og ta den siste overføringen av penger over telefon derfra. Hun ba meg ringe banken min og ordne dette. Jeg ringte banken min (telefonkø, ny kundekonsulent) og fikk vite at nei sånn kan man ikke gjøre det, summen var for stor. Det er på ingen måte en uvanlig sum for en leilighet, absolutt ikke i øvre prisklasse. Men det gikk ikke. Megler hadde aldri vært borti noe sånt. Jeg lurer på hvor mange leiligheter megler har solgt men holder munn. Megler vil vi skal gjøre siste transaksjoner i møte, i banken. Jeg sitter i telefonkø for å booke møte. Jeg får ikke sitte i kø for plutselig er køen full og det blir lagt på i andre enden. Jeg ringer opp igjen og slåss meg igjennom innledning med Forklar hva du vil med enkle ord, Firesiffers hørdibørdi, Får vi ringe deg opp efter samtalet for å få en vardering av samtalet, Gjenta ditt personnumerosv, der 7-8 alltid blir "28?",NÆÆÆÆÆIIIII SJUUUUUUU ÅTTEEEE!!! og får snakke med en kundekonulent. Trekk kølapp i banken, sier konsulenten.
HÆ??? sier megler, og vil vite hvem som er min kontakt i banken, men jeg har jo ingenting så luksuriøst, megler ringer til banken selv og får vite at jeg ikke eksisterer. Ringer meg og sier at jeg må gå i banken og bekrefte at jeg eksisterer for ifølge hennes opplysninger har jeg ikke konto der. Dette har vi snakket om før og jeg har insistert på at jeg eksisterer OG har konto. Megler tror kanskje at kontoen min har sluttet å eksistere på noe tidspunkt men jeg sier at det tror jeg helt sikkert jeg ville oppdaget. Jeg bruker den hver dag. Etter noen dager fram og tilbake med dette parallelt med telefonkø i Nordea for å få snakke med et menneske som skal ringe meg opp men aldri gjør det, dobbeltsjekker jeg hvilket personnumer hun har på meg og det er feil. Deretter begynner jeg å eksistere.
Megler har på et tidspunkt trodd at jeg heller ikke har konto i banken siden jeg ikke har en egen kundekontakt. De dagene var særlig forvirrende.
Deretter booker megler et møte i banken for at jeg skal møte en person for å skrive under på et papir, og et nytt møte dagen etterpå for at jeg skal få lov å gi pengene jeg skrev om på papiret til meglerens kunde.
Hvorfor fikk ikke jeg til det?
Jeg blir matt.
Og jeg tror jeg vil bytte bank. Og insistere på at vi snakker på engelsk om jeg noengang skal selge. Men nå har jeg fått en mail fra meglerens assistent om at vi skal møte på kontoret deres et gitt tidspunkt, og en sms fra megleren om at akkurat da skal vi møte i banken, så det er kanskje ikke språket som er det største problemet
1 kommentar:
Å herregud, jeg blir helt sliten av å LESE om dette. For et mareritt.
Legg inn en kommentar