reineiere stopper ditt og reineiere stopper datt

Jeg ville bare si en ting. For jeg ser at reineiere har stoppet noe igjen.

Det var noen der fra før.

Det var bare det jeg ville si. Når reineiere stopper noe. For det er sjelden du ser at for eksempel regnskapsførere eller bønder stopper noenting.
For da var det så åpenbart at det var noen der fra før. Åja, her ligger det en bondegård, ja men da legger vi ikke den nye turistløypa vår her. Åja her er det jaggumeg et regnskapskontor, ja men da setter vi ikke opp en vindmølle, for det er visst noen som bruker dette området allerede.

Og det er ikke alltid like lett å se når det gjelder reindriften. Sånn der med det blotte øye en dag i februar når man planlegger noe i august. At her er det noen. På samme måte som det er en bondegård der og man av den grunn aldri i livet ville planlagt noen større arrangementer og så fått bonden på nakken som ville stoppe både det ene og det andre.
Ganske akkurat sånn er det.

1 kommentar:

MM sa...

Word.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...