Filterblogg- hær bor æ!

Jeg har lurt litt på hvordan jeg skal få vist fram bilder av leiligheta uten at det blir en interiørblogg. Altså, uten at jeg føler meg helt idiot.
Løsningen er jo, som alltid ellers, ironisk distanse.
Det vil her si: bruk av filter. For jeg synes ærlig talt at filterbruk er litt....at det har tatt litt av. Som en kompis av meg sa: "alle disse bildene...ødelagt for alltid."

Så her kommer bilder av min luftige og overfiltrerte leilighet.

Utsikt fra sofaen. Da ser man et spise/arbeidsbord og ut mot Skærps. Legg merke til fiskeformen i nedre kant. Tenk på den som en slags lime eller orkidé.
Bildene på veggen er noen japanske origamiark jeg kjøpte på Etsy for år og dag siden. De er hengt opp med knappenåler. Vel er det vi som bor her, men gammel vane er vondvendbar. Ellers har vi altså ingenting på de hvite veggene bortsett fra vinduer.

Jeg burde nok rødda unna ledningskaoset før jeg tok bildet. Jeg har ledninger i garnkurven, tror kanskje det er min assosiative kraft som har tatt litt overhånd. Her har jeg ledninger på gulvet ved siden av garnkurven. Ja og så burde jeg vel rødda unna avisene på bordet kanskje. Jaja. Man skal jo se at det bor folk her! Og at de leser aviser!


Ja, det er bordet som skulle kastes ved nest flytt. Men neste flytt skulle jo bli til Kirkenes, og det var ikke sånn at det sto et nytt sofabord og ventet i Skarpnäck. Så det fikk bli med. Den litt utydelige klumpen oppå er gjedda vår. Legg merke til tøflene. På Söder var det kunn ulltøflene som gjalds og de var dessuten alltid i bruk. Mye varmere her. MYYYYE varmere her.
Uansett, skikkelig koselig krok. Jeg har desverre ikke hevd på bruk av sofaen, jobber litt med det.


Kanskje er det litt i underkant å bare vise fram stua, men det fineste med kjøkkenet er at det er så mange grønne ting der, og jeg fant ikke noe filter for akkurat det. Og ellers bruker jeg å vise fram boden, for tenk, vi har bod! Oppe i leiligheta! Og det er plass til alt mulig der! Men jeg føler at det bryter litt med selve ideen bak dette innlegget, selv om det kanskje er det rommet vi begge er best fornøyd med.

Yes indeed. Eller som vi sier der jeg kommer fra: Dett var dett.

3 kommentarer:

Bergljot sa...

Ser bra ut, Silje! Du er rasende god med filter.

A sa...

Interiørblogging altså - såg ikkje den kome?

frk. Figenschou sa...

nei. unnskyld.

Fyll inn overskrift selv

Det er så deilig å ikke være så avsindig stresset mer. Det er litt som når noe som gjør veldig vondt går over. Man blir litt euforisk.  Jeg ...