Bernina ballistic

Jeg følte liksom at jeg måtte la det gå en seks til åtte uker fra forrige blogginnlegg til neste, ettersom det var verdens lengste post noensinne. Men det var jo et oppslagsverk, det må være langt! Det er ingen som klager på at et leksikon er for langt! Bortsett fra min venninne Polly kanskje som fikk et 16-binds verk i nå-ska-du-flytte-på-hybel-presang, av BEGGE bestemødrene sine. Alstå de hadde ikke spleisa, de hadde kjøpt hver sin utgave. Hun tenkte muligens at det var for langt. Jeg tror kassene sto i boden så lenge vi bodde sammen. 

I dag har jeg forsøkt å bytte glidelås på den storbyaktige storbyanorakken til the Stig. Heer e Guhd. Det er altså det styggeste jeg har sydd NOENSINNE. Det var trykknapper nedetter hele stolpen så jeg måtte ty til sjørøvertrikset Sy glidelås på den ødelagte glidelåsen. Altså jeg spratt ikke opp noe som helst, jeg klipte av tennene på den som var gåen og så sydde jeg den nye fast i remsen som ble igjen. Og det hadde muligens kunnet dras opp fra "herrejesusmenneskefådegenjobb" til "åkeimenjegskjønnerhvaduharprøvdpå" om det hadde vært en svart jakke med svart glidelås sydd med svart tråd, men nå var det en grønn jakke med lysegrå glidelås sydd med svart tråd. For jeg hadde bare svart bjørnetråd for det var det de solgte på Husfliden. Jeg kunne jo kjøpt en svart glidelås men det virket så ulogisk når jakka var grønn.
 
DET HADDE VÆRT LOGISK.
 
Nå ble det helt uhemult vanskelig å få rett søm fordi symaskinfoten måtte sveve tre cm over glidelåsen for hver tiende cm. Der var det nemlig en trykknapp. Og da blir det ikke pent. Jeg prøvde å redde det med å legge en sikksakksøm over når glidelåsen bare var sydd fast, og det kunne gått om ikke nålen hadde satt seg fast og laget rundtomenenebærbusk for hver tredje millimeter. 

Jeg må bare si at jedorias på tak og i brønn så lite usur jeg er nå. 

Det som gikk som en lek i skogen var å kaste over ermene som var raknet. 
Såh det.

Nå finnes det jo et....eh, beslag? hva heter det? En flapp man flapper over glidelåsen og knepper fast i de satans trykknappene. Så det vises ikke nødvendigvis at noen har sydd en glidelås under der til strykkarakter.
 
Men noen vet det godt selv.



Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...