HALVMØRTNA da folkens! HALVMØRTNA!

Neida jeg vet virkelig ingenting om halvmørtna. Jeg skal slutte, lover.

I morgen er det soldag og det betyr at det skal være mulig å se sola enten oppe fra Førstevann eller øverst i Langøra. Skolen skal ut og sjekke ved Førstevann. Ungen har fått beskjed om å ha på seg noe gult til skolekoret.
Og jeg har fått klarhet i hvilken geografisk tidssone vi tilhører om vinteren- det er den finske. Ti over elleve er klokka tolv. Om dere skjønner. Da er det lysest!
Tror jeg skal gå ned mot fjorden på Prestøya da, og se om jeg også ser sola. 
Da kan man ønske seg tre ting. For så generøs er sola, at den gir seg ikke med bare én ikke.

I tillegg til soldag er det fredag, som jo er kjekt for de lengtende førtidspensjonistene iblant oss, jeg har fundert litt på om jeg skal jobbe halv dag og hjemmefra i morgen, men så er det noen greier jeg har lyst å gjøre på ateliéret, så kanskje ikke. Sikkert ikke faktisk.

Men plutselig! Jeg kan jo ingenting om framtiden.
Jo, jeg vet at sola kommer tilbake, også i år. Det er ganske visst.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...