Dagen i HODEPINEr

Ja så om 2 måneder skal jeg ha en utstilling på en kunsthall i Stockholm. Det blir stas. Jobber på. Store greier. 2 måneder altså. Men så fikk jeg en mail fra kunsthallen om at transportselskapet sier at de kommer og henter utstillingen i neste uke. 
Og nå er det jo vinterferie og jeg orker ikke være en sånn mamma, for det var jeg i både sommerferien og høstferien, og jeg og Jendor skal veve på museet på søndag og det må forberedes, og, og, så tidligst kan jeg begynne å pakke mandag og tidligst kommer de onsdag, da er jeg ikke på jobb, og i praksis er det nå plutselig tre dager til utstillingen må være ferdig og her har jeg gått og trodd det er to måneder. 
Hahaha.
Utstillingen er ikke ferdig! For den er om to måneder! Og siden den skal sendes om tre dager og jeg ikke har fått eksporttillatelse til mine utrydningstruede hvalbein må jeg også på disse tre dagene lage noen flette nye verk. Og helvete heller, her betaler man over 80.000 for transporten og så får man ikke velge MÅNED engang?
Og så glemte Jendor døra til fryseren åpen så der gikk all maten gaiken.
Og så gikk vi på biblioteket og så gikk jeg hjem for å begynne å lage mat som det viste seg at vi ikke hadde men hadde uansett glemt nøkkelen så måtte the Stig komme springende hjem med den og da tok han bilen ned for å hente the Twig som han hdde levna på biblioteket med en kompis vi ikke kjenner og hans far som vi ikke hadde telefonnummer til og så punkterte bilen og så måtte jeg ringe mormor som var i byen men hun klarte ikke løse situasjonen og så måtte jeg dra ned til byen igjen og finne barnet og imellomtiden fikk ikke the Stig løs reservedekket og måtte slå istykker dekkoverdraget med jekk, og så viste det seg at forhjulet heller ikke hadde luft, og så tror vi at det kanskje er den gjengen med halvungdommer som reker her om kveldene og har knust vindet til naboen som har vært ute på raid, men dekkene må jo sjekkes, 
og nevnte jeg det konflikthandteringsmøtet jeg ufrivillig ble en del av her for et par uker siden, vel, nå viser det seg at der har det både eskalert og eksplodert og der er ingen løsning i sikte, men heller ingenting man kommer seg ut av, 
og jeg starta dagen med å måtte høre på Trygve Hegnar og jeg får magesår og hodetpine av absolutt alt i min hverdag nå. 
Herregud verden som den ikke oppfører seg for tiden.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...