Ja men hjelpe meg

Fraktselskapet kommer på fredag. Da skal de ikke kjøre utstillingen til Stockholm, men til Oslo, der den skal stå på lager frem til den skal til kunsthallen. Jeg skal altså stresse ferdig en utstilling på tre dager for at den skal stå på lager i Oslo i seks uker. Jeg oppdaget også i dag at det ikke var fraktselskapet vi har gitt oppdraget som kommer, men noen andre, som ikke driver med kunst, og da de ringte sa jeg overrasket, Åh, jeg visste ikke at dere kjører med oppvarmet lasterom? og det gjør de selvsagt ikke heller. Vi betaler altså over 80.000 norske kroner for at noen skal komme med uoppvarmet lastebil og hente kunst i tyve minus og kjøre den på et lager i Oslo, helt ifølge sitt eget tidsskjema og uten at man får komme med innspill eller finne en tid der det faktisk passer. En ting er å ikke få velge dag, men MÅNED?

I tillegg kommer selvsagt de som aldri kom for å hente kunsten da jeg solgte verk til Sametinget, NÅ. Så det må også pakkes og leveres. Og torsdagen er full av avtaler som jeg ikke får byttet bort så da har jeg...ja da har jeg i morgen på å gjøre dette ferdig. Det er den dagen de kommer og henter frakten til Sametinget.

Men mandag virker som en rolig dag. Da hadde jeg egentlig tenkt å jobbe med utstillingen, men den er jo pakket og sendt på det tidspunktet. Det er bare å ikke ha fått hjerteinfarkt til da så blir det bra.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...