drømmeløm

I natt drømte jeg at jeg blogget det jeg hadde tenkt på før jeg sovnet.
Altså:
Hvorfor heter det tomatketchup? Hvorfor denne presiseringen? Det finnes jo INGEN andre typer ketchup. Agurkketchup? Broccoliketchup? Tilogmed salsa- og chiliketchup er jo tomatketchup. Likevel står det presisert både på de engelske og norske ketchupflaskene i vårt kjøleskap at det er tomat(o)ketchup det dreier seg om. (Jeg sto opp og sjekket.) Jeg mener vagt å huske at selve ordet ketchup kommer fra et indianerspråk, uten at det gjør saken klarere.
Når man sover sammens med andre er ofte den ene armen i veien uansett hvordan man ligger. Man skulle nesten tro det hadde vært behageligere å ligge uten den armen. Men: hvis armen hadde vært amputert under albuen ville det vært som å ligge på en appelsin istedenfor en lang pølse, og det ville nok vært enda mer ubehagelig. Og hvis man hadde kutta av hele skuldra, rett ved kroppen, ville nok ansiktet kommet så langt ned i puta at det ville vært vanskelig å puste. Det er nok best som det er.
Og så lurte jeg littegranne på om mygg kan bli syk om vi er syke når de stikker oss, og hva det de har istedenfor blod heter.
Men det husker jeg ikke helt om jeg skrev om i drømmen.
Morten er veldig lite villig til å diskutere slike ting etter klokken 01.30, det er vel derfor det blir hengende fast i hodet mitt, jeg får det ikke ut.

Nei dæsken der har planten fått lus igjen. Nå er det rett i søpla med den.

3 kommentarer:

Ole Kristian sa...

Hei. Som jeg forstår har myggen både hjerte og blod, den også. Men den har ikke lunger, den puster med trakeer, et nettverk av små luftrør med åpninger litt sånn spredt utover kroppen. (Det at vepsen pulserer med bakkroppen er fordi den pumper luft altså). Les mer på http://no.wikipedia.org/wiki/Seksfoting
Ole bror

frk. Figenschou sa...

Jeg har alltid trodd at vepsen gjør sånn fordi den forbereder seg på å være ond.

Fru Skurk sa...

enig i at dette er en fin bloggting! jeg lurer på hvorfor noen sier at hvis man ikke slår bort myggen når den er i ferd med å suge blod ut av deg, så får du ikke myggestikk. for det er det noen som sier. men jeg får stikk likevel jeg.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...