Lørdag?

I hele dag har jeg hatt lørdagsfølelse, men det er nok fordi Morten har hatt vært hjemme fra jobb. Han har jo vært rekonvalesent. Jeg har oppdaget at jeg har særdeles lite til felles med Florence Nightingale. Tvert imot kanskje heller.

Har øvd litt, har oppdaget en slags joikebordun på sekkepipa og en ekstra joikelyd i den stengte bordunen hvis jeg klemmer hardt. Skal spille en lulesamisk joik på konserten neste mandag som en følge av dette. Joiken Reingjeterbakken, eller bare Vele vele. (Akkurat som loi loi, men for sørsamer. Tullingene.)

Så gikk jeg en tur ned til byen for å handle men glemte pengboka. Fikk låne kortet (!) til sjefen til Morten heldigvis. Hun er en engel.

Nå TRENGER jeg litt sol. Må måmåmåmåmå må ha sol.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...