Forflytning

Nå er flyttelasset mitt sendt med norcargo. Jeg eier 250 kilo! Et kvart tonn! Og så veier jeg femti kilo selv, det blir trehundre, og all faglitteraturen, kanskje femti kilo....og et bord og fire stoler. Og Kanskje en tv. Og for øyeblikket en ovn og et kjøleskap som jeg snart skal gi bort. Kanskje jeg eier nesten et halvt tonn!
I overimorgen drar jeg. Det blir jo litt rart å ikke ha huskjærest, og det blir litt fint å studere noe jeg har så lyst å studere, det går vel opp i opp, eller nesten i pluss.

Har akkuret rensket kanskje femtusen blåbær. Installert nytt virusprogram. Båret ting ut i bilen som skal til mamma. Laget kaffe. Ja sånn der. Skal ut i kveld.

Men hva skal jeg stemme til sametingsvalget? Hva hva hva?

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...