Quizzpiss

I går var jeg på brannvernesopplæring og fikk slukke branner i kahytt og gevær.
Og så var jeg på kwiss og gjorde det skikkelig dårlig. Til min forsmedelse kunne jeg svare på hvem som hadde vært programleder i Absolutt underholdning den kvelden, men ikke på nå den amerikanske borgerkrigen startet.
Til alles opplysning vet jeg hvorfor man nyser når man ser sola, hvorfor himmelen er blå, hvor øresteinen hos en fisk sitter, hvilken type jord de har på Jæren, hvor mange penger som går bort i brann hver time i Norge osv. Og en hel masse om folkemusikk.
Skolen har ikke helt kommet i gang, vi bare løper rundt og tuller. I går løp vi rundt etter en som mumlet noe til den første som tok ham igjen, så gikk han videre. Det var skoleomvisningen.
I dag har jeg tatt bilde. Nei blitt tatt bilde av.

2 kommentarer:

mrnils sa...

Hvilken type jord har de egentlig på Jæren?

Jeg vet at matjord er matjörð på islandsk

frk. Figenschou sa...

de har kalkrik morenejord

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...