frk faigenschau er sliten

nå er det mye lange forvirrende fulle arbeidsomme løsemiddelpregede datamaskindager på skolen. Siste innspurt. Bortsett fra at det har vært siste innspurt i ni uker og det kjennes.
I dag skulle vi bestille takeaway fra rett bort i gaten, willem hadde menyen men var ferdig med den, og jeg ville ha den. Jeg klarte bare ikke å si det. Istedet veivet jeg med armene og strakk meg etter menyen og prøvde å be om den, men det hadde låst seg i hodet så jeg bare strakk og strakk hånden og så ropte jeg "skål!" så krevende jeg kunne.
Jeg føler meg som min mor. Ikke at hun drikker så eksepsjonellt mye, men hun er også sånn som roper "støvsuger! støvsuger, ikke ikke støvsuger! Støvsuger!" når hun vil ha miksmasteren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du! kun en gang har æ ropt "få en pose!" mens det som egentlig skulle ut av munnen var "hold kjeft!"

frk. Figenschou sa...

mens støvsuger støvsuger støvsuger og lignende har du faktisk ropt flere ganger.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...