Hele sommerferien på en eneste dag!

Vi har, som de gode nordboere vi er, tilbragt helgen på hytta.
Jeg vet at helga ikke er over, men vi pressa hele helga inn på fredaglørdagen, med fisketur (tre torsk, for små) fjelltur (fant en fiskekrok på fjellet, må ha kommet dit i et samarbeide mellom torsk og mås) grilling, varandasitting, boklesing, fjæraplundring, samt en lang vurdering av badstumulighetene hytta gir, men til slutt fant vi ut at det strengt tatt var for varmt.
Det var for varmt! Hurra!
Jeg har tilbrakt store deler av dagen i sommerkjole!
Ea kom forbi da hun så vi var på hytta, og viste fram elleve unger, som både kunne dukke og svømme framover.
Men så kom kråka og satt seg i strømmasta, og da kom de på noe de måtte gjøre midt utpå fjorden, så vi fikk ikke snakket så mye sammen.
Nå som fruen ikke er ute på hytta i hele barmarksesongen, er det ingen som rister kråkeungene på havet, dermed er det mer kråke der nå enn jeg noengang har sett før.
Tjelden sneide forbi flere ganger, men jeg så ikke noen tjeldunger, så sannsynligvis har de ingen. Vi fant noen reir, og selv om jeg skjønner et tjelden er naturens tenåringsmødre og derfor skal ha for forsøket og trenger oppmuntring og ros, må jeg likevel gi minuspoeng for det redet som var delvis laget av pappspiker.
Jeg blir fryktelig oppgitt over den fuglen. Jeg har sagt det før og nå sier jeg det igjen, det er meg et under at den overhodet eksisterer.

Nå begynner myggen å komme, men vi fant noen myggspiraler som må ha vært fra syttitallet og var rare og inntørkede, og kjempeeffektive, de må ha blitt årgangskonsentrert eller noe. Myggen forsvant, mens to flygemaur la seg i angrep mot røyken, hvorpå de ble der inne og surret stille for seg selv. En bille landet rett ned på verandagulvet, gikk to cm forover, før den stoppet og deretter krøp baklengs til kræsja i et stolben.
Sterke saker, med andre ord.

Fin helg, også.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...