Tomt

Jeg har lyst å skrive et langt, vittig innlegg fullt av løse skolisser og overaskelser når man snur seg, menne åeh. Jeg evner ikke helt akurat nå.
Jeg trenger forandring. Og jeg trenger at forandringen ikke er alternering mellom tre ulike tilstander på åttende årety på rad.
Syteblogg syteblogg.
Nå gikk det en amerikanerinne forbi ikledd alle klisjeer, komplett med paljettskyggeskjerm. Det hjalp ganske betraktelig.
Kanskje derfor det ingen forandringer skjer, jeg er jo alt for lett å muntre opp.
paljettskjerm og blinkemanet, så er jeg i gang igjen.

Jeg driver og øver på nordlig samisk over internett, det er kjempegøy.
Jeg blander noen ord da.
Alltid bestemor og stabbur. Og ost og smør. Og hustru og halvdel.
Putt kona til en ost i bestemor!

2 kommentarer:

Nick Muddyfoot sa...

jeg ser gjerne at du lger en bruksanvisning til siden du har linket til. Er det lov å være seriøs for en gangs skyld?

frk. Figenschou sa...

Gå inn på http://oahpa.uit.no/
Jeg foreslår at du velger nordsamisk til norsk, østlig dialekt. Så går inn på den delen av siden som heter leksa. Velg Davvin 1 i den boksen som heter bok. Davvin 1 er nybegynnerboka. Trykk på knappen nytt sett.
Svar på det du kan. Når du ikke kan mer, trykker du på test svarene, deretter vis rett svar.
Nå får du opp riktige svar, og disse må du altså forsøke å memorere, for de samme ordene kommer opp igjen og igjen.

Når du har fått 5/5 rette ti ganger på rad, kan vi begynne med morfa-s, bøying av enkeltord.

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...