Jobbelijobb!

Jeg er altså tilbakers i min faste sommerjobb, for de av dere som tror jeg trasker rundt i sommervottene og vanner hus.
Neida, jeg har voksenjobb også.
Økonomijobben min. Som hver sommer får meg til å innse at vel kan regnskapsmennesker være tørrpinner, men det ER vanskelig å formidle utfordringene ved å telle tall.
Om tallene jeg teller ikke passer med tallene resepsjonistene har talt, så går det ikke an å skrive ned nye tall, man må finne ut hva som gikk galt. Hvem talte hva når? Og hvorfor?
Sånn holder jeg på med. Hele dagen. Og drikke kaffe.
Det er egentlig en deilig sommerjobb. Den gjør iallefall resten av året fullperspektivert.
Selv om den ikke er så bloggbar, det må innrømmes.
Jeg kunne selvsagt fortalt hundrevis av opprivende og informative og morsomme historier om mine medansatte, men siden jeg bare blogger sånn halvanonymt går jo ikke det. Da.

Det er deilig å være hjemme, tilbake i virkeligheten.

Og nå lukter det deilig sommerregn og i ettermiddag skal vi ikke grille, men iallefall spise hos min mor. Det begynner å bli sommer.

Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...