himmel og hav!

Nå har jeg värt på min förste visning. Den var inne i selectkatalogen.
Jeg spurte min venninne Cecilia etterpå om de hadde selectkatalogen i Sverige, det hadde hun aldri hört om, men det er ikke så rart for han mannen i leiligheten hadde vel kjöpt opp hele varelageret og dandert det utover.
Jesus gud. Nå som jeg sitter her og skal forklare hvordan det så ut klarer jeg ikke for når jeg tenker tilbake ser jeg ikke skogen for bare trär. Men jeg hadde skrudd opp forventningene, forsökt å skru dem ned men ikke langt nok ned for da jeg kom inn sank hjertet mitt ned blant sikkert tre plysjsofaer, flöyelsgardiner, silkegardiner, det var lysekroner, engler, puter, to glassbord som begge var med full pådekning av middagsserviser og dekketallerkner og krystallglass og vinflasker med slöyfer på, det var videokanon på veggen, langhåret og vegg-til-vegg-teppe på badet, porselenshunder med velkommenskilt i gangen, og jeg kjenner så levende duften fra leiligheten, sånn luftfriskner, og nå innser jeg at grunnen til at jeg kan fremkalle duften så presis er at visittkortet som ligger her ved siden av meg er innsatt med den.
Han mannen drev innenfor parfyme, champagne, luksusskip og en ting til eller to som jeg har glemt, hadde kjöpt ny Caddilac i går, kjörte alltid cadillac, hadde lovt sin fru å slutte å röyke, og ba meg foreslå en leiepris selv. Plutselig begynte han å snakke engelsk, og jeg jaet og haet og sa at jeg ble nok desverre allergisk av alle teppene. (hvilket heldigvis er sant ettersom jeg ikke er så god å lyve) og
drit og, jeg hadde håpet at det skulle ordne seg, da får vi håpe at det går bedre i morgen.

2 kommentarer:

SURRESILJE sa...

Snasent! Lykke til videre på jakt!

Bergljot sa...

He he;-) Høres unektelig litt heftig ut. Å bosette seg i selectkatalogen? Hm. Tror ikke det, nei!

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...