Overhørt fra et baksete

I går satt jeg i et baksete i en bil som skulle ta den andre passasjeren i bursdag. Sjåføren var the Stig og passasjeren var moren hans, pen i tøyet og klar til bursdagsfeiring.
Hanhvisnavneimånevnes: Ja det blir vel ikke til at dåkker sitt nåkka ute, det e vel for kaldt nu.
Moren: (opprinnelig trønder) Nu må du slutt! Det e nu rart det dær at både du å søstra di e så pysat som e finnmarkinga!
Hanhvisnavneimånevnes: Mamma, det e fæm grada å nordavind!
Moren: Det e syv å en halv!

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, trøndere har visst vært ute en kald vinterdag de også. ☺

Bergljot sa...

Festlig passiar;-) Skjønner at svigermor di ikke er noen pingletrønder. Hilsen Bergljot, assossiert trønder

Bort?

Jeg er litt... ikke sliten akkurat, men litt... ikke lei heller, men litt... litt på utkikk etter en endring eller noe annet i arbeidshverda...