dagens blogging: innadrettet virksomhet

I morgen drar jeg for å være festivalkunstner på en samefestival. Jeg er hittils oppført som nordmann i programmet, ærlig talt. Jeg får grave fram noen sameartifakter og ikle meg dem da, før jeg lander. Huff. Det er av sine egne man skal ha det.
Jeg har knappest tid til å sitte her å blogge, som vanlig, så, såså da:

pakkeliste:
arbeidsklær: Ikke den ariske selebuksa som gir meg gnagsår rundt nakken, den andre. I løøøv bevernailån. Og jakken. Og fleecejakken.
Goretexklær. Skal jobbe ute
T-skjorter. Skal jo tross alt sørover, glemte litt det et øyeblikk.
ullundertøy og amerikansk mirakelsilkeundertøy. I tilfeller.
Sameartifakter, var det ja: Loiloiskjerf og luhkka...en komsekule og et tinnarmbånd. Får holde. Skjønt jeg har jo kåfjordluhkka fordi jeg ikke liker hetta på søvrangeruhkkaen...nå blir alle forvirret. Drit i den.
Kamera, og husk å lade batteri, og ta gjerne med et ekstra.
Datamaskin, husk å fylle med interessante artikler ang festivaltema som kan leses på mitt femtimersopphold på flyplassen i Tromsø. (ikke bestilt billetter selv)
Verktøy: Tvinger, tror jeg, måleutstyr, samekniv (javisstja, den går også som artefakt)(artifakt?)(sak) brannsikkert stoff, saga, pussemaskin, skjønt jeg har ikke sånne pussebånd...får se. Tenger. Ikke dremll. Jekkebånd.
Sovepose. Må sjekke yr for å gjøre kvalifisert valg mellom vinter- og sommersoveposen.
Kart over nordfinland og -sverige, for å planlegge neste prosjekt med en av de andre festivalkunstnerne.
Pågangsmot og glede.
Hjertet midt i brystet.

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Huks å putte samkniven i den delen av bagasjen som sjekkes inn, da. ☺ God tur, nordmann!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...