I dag har jeg kjørt småfly over hele Nordnorge. Det var kjempefint! Jeg har aldri flydd småfly i finvæær før, slo det meg. Men det er jo en helt fantastisk opplevelse. Særlig når du lander uten at håndbagasje og flyvertinner slingrer veggimellom. Bare sitte å se ut på det fantastiske landskapet.

Nå er jeg på Skånland. I en samisk barnehage. Ikke fordi jeg er så pedagogisk, men fordi det er her vi sover.
Det slår meg at jeg ikke vet hva slags samisk markasamene snakker. Ikke er det helt vanlig nordsamisk ikke. Jeg får spørre noen litt forsiktig.
Vi sitter og venter her, vi skal flytte en gammel sjå i kveld, men det begynner å bli seint og jo seinere vi kommer i gang i kveld, jo seinere kommer vi igang i morgen. Men om vi har stramt program, vi skal bygge sjåen om til badstu i løpet av tre dager, og vi er jo av typen ansvarsfulle festivalkunstnere, så vi har tenkt å levere.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...