Over gjerdet

I dag har Einar og Morten og jeg klatret over gjerdet til A/S Sydvaranger, for å kikke litt på alt før de river hele skiten. Eller selger det, som de hahaha skal.
Det er ganske så Star Wars/science fiction/postatomkrig oppå der, med alt skrapet i kjempestørrelse, gamle pelletsverk og møller og siloer og tipper og slambank og jernbaner og bunkerser etter tyskerne, noen plomberte og noen åpne. Og alle tingene som ikke ligner på noe. Og et enslig utflyttet bolighus med hage midt i det hele. Alt rustent og nedfallsfarlig.
Morten og Einar hadde jo selvfølgelig digitalkameraene sine med, MEN IKKE JEG FOR DET ER JO FORTSATT ØDENGELAGT. Sukk. Fire måneder uten kamera.


Morten skal opereres i morgen og Einar som jobber på sykehuset sitter og skremmer ham med at anestesilegen heter Igor og bedøver med et bilbatteri. Jeg og Einar ler mest.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...