Å bli tatt på fersken av samfunnet

I går gikk jeg rundt hjørnet og på nærbutikken for å kjøpe øl. Man kan jo ikke lengre kjøpe en sekspakning små øl, nå kommer den i åtte, og det er litt mange, og man kan jo ta ut to, men da ramler ølene rundt i pappen og rett i asfalten så det blir til at jeg tar åtte, øl råtner jo ikke heller.
"Jaha, så nå er det fest," sa gutten i kassa. "Nei, det er jo fotballkamp," smilte jeg.
Han så på meg. "Hvem er det som spiller da?"
Og det visste jo ikke jeg! Og ikke kunne jeg begynne å forklare at det var Morten som skulle se på kamp og at vi kanskje var bedt bort og nei jeg måtte bare le litt sånn ehhaha og gå.

I dag blir jeg nødt å gå og kjøpe oppvaskhansker og kruspersille eller noe lignende der.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...