samfunnet samfunnet samfunnet

Men jeg klarer liksom ikke nedlegge hvor bra det er å bo her i samfunnet!
Eller, hvor samfunnsaktig det er!
Ingen kjøtthakking til klokken fire om natten, ingen som skal drepe hverandre utfor vinduet, ingen hybelvert som låser seg inn for å sjekke om det foregår prostitusjon, ingen kebablukt i alle klær, ingen smådyr i kjøkkenskapet, ikke mugg på badet....
Bare bare samfunn.

Det er en dame oppi gata som er rasende. Gammel dame. Med en gang en unge viser seg på gata henger hun ut av vinduet og brøler. "Hold opp med det der tullet! Hold opp sier jeg! Vil du ha deng!" Fra femte etasje, så støyen av to unger som fekter med våte kvister kan jo ikke akkurat være invalidiserende. "Ikke bry dåkker om ho, ho e ikke riktig rætt" sa jeg til ungene, jeg er jo også en del av samfunnet. Lenger ned i gata stoppet jeg ved fotgjengerfeltet mellom to bilfrie gater, men sannelig min hatt stoppet ikke bilen for meg istedet, og den unge mannen løftet på hatten.
Ahhh, samfunn! Det er ganske eksotisk egentlig!

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...