Prisen for møl

De løper jo rundt og voldtar hverandre her på Møhlenpris, så man skal være forsiktig når man er pike, og ikke gå hjem alene om natten.
Ettersom jeg ikke synes noe om å holde meg inne og lese romaner i skinnet fra et talgelys, hender det jeg tar meg en tur ut i helgene for eksempel. Om Morten ikke er med ut, må han komme og hente meg på bysiden av haugen og følge meg hjem.

Det er faktisk veldig ubehagelig. Å måtte hentes og følges hjem av en mann bare fordi man selv er jente.
En gutt i klassen min, som også bor på Møhlenpris, fortalte at da han gikk hjem forrige helg, begynte jenta som gikk foran ham å løpe. Det var sikkert også veldig ubehagelig.
Sånn kan vi jo ikke ha det.

4 kommentarer:

solveig sa...

Jeg er enig med deg. Men da er det jo godt å tenke på at vi har innvandrerne å skylde på.

frk. Figenschou sa...

Hæ? Hvordan hjelper det?

solveig sa...

Jo, fordi da kan man jo lansere en veldig enkel og realistisk løsning: innvandrinsstopp.

(Du skjønner at jeg tuller?)

frk. Figenschou sa...

ja men... i dette tilfellet har det faktisk vært mørke menn som har vært mørkemenn...

Uten at jeg forlanger innvandringsstopp, for all del.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...