kjære Vene

Jeg diskuterte litt med min medboer i går: Er det lov å be folk gå og snyte seg?
Hvis man deler arbeidsplass med noen som snufser og snufser og snufser, som trekker inn snørret hvert tiende sekund?
Utgangspunktet var egentlig: NÅR er det lov og be folk å snyte seg, men det dreide over og ble tilslutt en diskusjon om dette i det hele tatt ER lov.
Jeg gjør det. Men i såtilfelle på en litt humoristisk og vennlig måte. Ikke spydig-humoristisk, men lett, lizzm.
Medboeren ville aldri aldri bedt noen gå og snyte seg. Det er langt over grensen for hva man kan blande seg i.

Men jeg er jo litt kjerring, så det er kanskje derfor jeg synes det er lov.
Noen andre?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sier også i fra. Så det synger. Du er f.eks også ganske flink til å si ifra når man har lebestift på tennene så alle andre hører det.

frk. Figenschou sa...

ja, men vil du ikke vite det?

Anonym sa...

Jo, men med en bitteliten stemme

frk. Figenschou sa...

men folk visste det jo sikkert.

Anonym sa...

Det finnes jo en regel for dette. Hvis man snufser i nærheten av andre innen 3 meter, så er det inntil 3 snufs i minuttet. Mellom 3 og 10 meter er det 4 snufs. Over 10 minutter er det fri snufsekvote. Grei regel.

frk. Figenschou sa...

HÆ?
Så hvis man snufser lenger enn ti minutter, så kan man snufse så masse man vil, men om man snufser i kortere tid, så er det begrenset?
Nei nå! Dette var jo ikke logisk i det hele tatt!

Anonym sa...

Over ti meter, skal det være. Ikke ti minutter. Sorry.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...