stålkom

Jeg er i ståkålm med klassen på möbelmesse. Jeje. Svensker er sannelig lett å formärme!
Ei i klassen sto og snakka med en svenske, han hadde värt i Bergen, må vite (hun er veldig pen hun i klassen) og han ville gjerne konversere om den gata der det er kunst for mange millioner, på gata. Ikke i gallerier, men på gata. Den gata hadde ikke min klassekamerat hört om, og hun snudde seg mot meg, og spurte om jeg visste hvilken gate han mente. Jeg skjönte det heller ikke, men jeg prövde nå å finne ut av det, stilte litt spörsmål og sånn (konverserte), men fant vel ikke akkurat ut av det og smilte og sa nei, nå lyver du. (Litt oppesen i dag, samefolkets dag og alt, vettu!)
Hvorpå han snöftet, himlet med öynene, og snudde seg bort.
Han var vel ikke vant til nordnorsk friskhet, kan jeg tenke meg.

Men nå lurer jeg på om han mener keramikkflisene i Strandgaten? Han var veldig sparsom med opplysningene, men det må vel nesten ha värt det han mente.

5 kommentarer:

Frk. Frekkesen sa...

Grattis med samefolkets dag! Jeg har feiret med et helt beger Hägendasz is m cookies and cream! Det var fortreffelig!

Anonym sa...

Han har sikkert ikke vært i Bergen, han var sikkert i Kirkenes i forrige uke. Bilder ser dere på www.himmelstigen.no eller barentsobserver.com,

Anonym sa...

Silje, du står fortsatt oppført som kontaktperson for Kirkenes messingkvintett på SVK´s web-sider

frk. Figenschou sa...

knut, om du bruker sida mi som reklameplass overvurderer du nok min leserskare.

Anonym sa...

Åjo, om det er noen som er god reklame må det være du, som er i SøndagsDagbladet støtt og stadig!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...