Neinei!

I går da jeg gikk igjennom apotekergata så jeg en narkoman som plutselig bøyde seg ned og plukket opp noe han hadde funnet på bakken. Han hadde funnet seg en pille. "ja, dæn e det jo bare å hive i tjæften" sa han å gjorde akkurat det. Jeg holdt nesten på å si Neinei, du må ikke spise piller du ikke vet hva er!, men gjorde det ikke. Vi går vel ikke etter helt samme standarder der.
Men tenk om det hadde vært hjertemedisin eller noe? Noe farlig?
Men han tok det vel bare som en spennende overraskelse.
Så tenkte jeg litt på, at, kanskje jeg skal gå opp i parken en natt, og strø utover litt vitaminpiller? Narkomane er jo ikke så nøye med kostholdet og er jo ofte bleke og usunne. Jeg mener, det hjelper jo ikke akkurat på å ha vitaminmangel heller.
Jeg tenkte at jeg bare strør utover noen få så skjønner de ikke at det er vitaminpiller, men hvis hele bakken er full av ukjente piller så lukter vel selv de lunta.
Eneste problemet er hvis politiet ser meg, det kan jo bli litt vanskelig å forklare hva jeg holder på med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det hadde vært noe =)

Anonym sa...

Hehe.. jeg synes ideen din i alle fall vitner om et godt hjerte :-)

frk. Figenschou sa...

Man må bidra der man kan. Men trankapsler og c-vitamin går ut, det blir bare tull i regnet tror jeg.

Anonym sa...

En glimrende idé, drit i purken!

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...