Mer om fugler

Jeg har tenkt mer på det der om fugler. Eller om ikke fugler. Altså, hva konsekvensen ville vært om det ikke fantes fugler eller insekter som kunne fly. Ville vi vært i stand til å forestille oss lufta som et transportmiddel om ingen hadde vist oss det?
Jeg tviler nemlig.
Så har vi jo frø da. De kan ferdes lange avstander på luftstrømmer. Da er min gjetning at om vi hadde hatt noe sånt som fly og flyselskap, ville vi ferdes i farkoster som så ut som løvetannfrø, og sannsynligvis ville vi bare kunne reist fra høye fjelltopper til lavereliggende strøk et stykke unna.
Muligens ville vi dalt i sikksakk ned fra høye stup ned til sletten under, i en slags bladlignende farkoster. Ikke særlig nyttig, men sikkert litt.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...