jeg LIKER brød

Den hemelighetsfulefotostigen skal reise hjem. Til der nord, til der jeg også kommer fra, og han skal få være sammen med nevøsen og nevisen, som jeg sikkert ikke får se før de har blitt sure tenåringer og jeg har mistet all min heltestatus. Sukk. Og sukk.

Men før han drar har han altså fyllt kjøleskapet med diverse middager til meg.
Jeg innser at jeg fremstår som en femtitallsmann når min kjære finner det nødvendig å bunkre middagsmuligheter så jeg ikke skal gå for lut og kaldt vann når jeg skal stelle huset selv.
("Æ har mer mat i kjøleskapet mitt når æ har vorre bortreist ei uke enn ka du har!" Sannferdig sitat fra en stund tilbake)
Vel, jeg spiser Sammensatt og Delvis Nærngsrik lunsj på skolen så da synes jeg det er lov å spise brødkiver til middag, da, men der hadde jeg nok forregnet meg.

Jeg får skaffe meg pipe og begynne å gå med hatt, så bildet blir komplett

5 kommentarer:

Siven sa...

NYT det! Ikke klage over slikt... Når vi andre faktisk må lage mat selv. Skandale, sjokk og forferdelse!

Ja, misunnelig..... ;)

frk. Figenschou sa...

jeg mer skjemmes en klager egentlig. Men det er jo kvnnedagen så kanskje det er greit at pendelen har overpendlet seg

Siven sa...

Ingen grunn til å skjemmes over utradisjonell arbeidsdeling. Det er slik det SKAL være i våre dager. Alle har sin egen løsning alt etter hva som passer.

Individualiteten er jo GODT ivaretatt her hører jeg. ;)

Kan du ikke pendle hans bror i min retning? :P

frk. Figenschou sa...

lite brødre der i gården! en svigerbror, og det er vel ingen god ide....

Siven sa...

Nei, den tror jeg vi står over. :)

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...