påskestjerne

Jeg har påskepynta julestjerna. Først lurte jeg på om det var på tide å ta den ned, men da blir det jo litt mørkt på kvelden, og det kan jo godt være det var noen i bibelen som ikke fant veien både i pinsa og i påska, også, hva vet jeg, ingenting, så jeg har latt den henge og nå har jeg pyntet den til påske.
Jeg har klipt ut blå blomster og limt på både dem og fjær og noen sjokolademarihøner jeg fikk forærende fra Tyskland.
Det ble så vårlig og fint at.

Da jeg fortalte dette på skolen i dag ("hva har du gjort i helga""jeg har ....") var den vanligste reaksjonen Men det er jo lenge til påske!
Men halåå, det er ganske lenge siden jul også! Og nå føltes det som om det var på tide å markere det utad på noe vis.
Dessuten er det ikke så lenge til påske heller. Synd jeg går på en skole der man ikke har påskefri, men mannen blir 40 i påska så iallefall bør jeg komme meg tidlig hjem én dag.

edit: slenger med bilde:

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Bravo, beste påskestjerna jeg har sett noen gang!

frk. Figenschou sa...

ikke sant!

Osloskånskan sa...

Påskestjerne var nytt for meg, men dæven døtte, me like!

frk. Figenschou sa...

dæven døtte, bra ordvalg! haha!

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...