da jeg var barn

Javel, vi blir vel ikke enige om det er sånn eller sånn når det gjelder det der med at alle unger tror at de kanskje er de eneste som ikke vet at de er mongoloide.

ting alle trodde da de var små:

-at man er hjerneskadet, men ingen har fortalt deg det og hele verden er bare en konspirasjon for at du ikke skal skjønne det heller, og at mamman og pappan din egentlig er ansatt for å ta vare på deg
-at alle egentlig tenker på norsk
-at svensker er litt dummere enn nordmenn
-at det finnes spøkelser, hekser og troll, og underjordiske
-at det er makk i løvetann
-at man springer mye fortere med joggesko enn med vanlige sko
-at man faktisk kunne bli sånn, hvis vinden snudde, muligens
-at det hjalp å blåse på om man hadde slått seg
-at om man plukket kart, tok det syv år før det blei bær på den planten igjen
-at det het kaffebiller
-og alt det der styret med usynlige venner
-at når noen brakk en fot så brakk den faktisk av


-og personlig trodde jeg også at jeg hadde en tryllestav i magen, som gjorde at ting ble borte.

20 kommentarer:

paaskeharen sa...

Og at man fikk STRUMA hvis man ikke spiste opp fisken sin.

frk. Figenschou sa...

hæ?

nei, man hadde latt seg påvirke av alle de andre ungene i barnehagen, om man ikke spiste opp fisken sin.

MM sa...

- At hvis man graver et hull som er dypt nok, så vil man før eller siden komme til Kina.
- At det bor mark i snøen som bare venter på at du skal spise dem, så de kan krype rundt i magen din og vokse seg store og feite.
- At enkelte mennesker faktisk kan lese tanker, ord for ord.
- At offentlige toaletter stort sett er utstyrt med skjult kamera.
- At hvis man er så uheldig å tråkke på feil strek, så har det faktisk en uheldig innvirkning på verden (det er mulig at jeg var et ekstra nevrotisk barn).
- At visdom faktisk kommer med årene.

frk. Figenschou sa...

ok, jeg er enig, alle de der trodde jeg også på. Bortsett fra et mulig unntak om at man måtte spise gul snø for å få makk i magen. Og det der med kina trodde jeg ikke på heller, når jeg tenker meg om, for det var så tungt å grave.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Om man svelga en tyggis ville det vokse tyggistre i magen din!

frk. Figenschou sa...

TRODDE du på det?

SURRESILJE sa...

At alle jenter hadde føflekk ved venstre ringefinger.
At det var filmkamera bak speilet ved do, som sjekka at du tørka deg ordentlig.

SURRESILJE sa...

Mannen min trodde forresten at høyballene var dinosauregg. Bekymringsverdig.

frk. Figenschou sa...

så alle du kjente hadde føflekk der?

Nick Muddyfoot sa...

Det er faktisk noe som heter kaffebiller, fordi de ligner på kaffebønner. Dessuten finnes både troll og underjordiske.

frk. Figenschou sa...

jeg lurer på hva de egentlig heter, de små svarte

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nei, jeg lot meg aldri lure av tyggistreet. Faktisk var det veldig sjelden det vanka noe tyggis.

frk. Figenschou sa...

jeg var litt usikker på om jeg kanskje trodde bittelitt på at man kunne få blindtarmbetennelse.

paaskeharen sa...

At hvis man fikk BINGO inni colakorken kunne man gå på butikken og hente seg en hel kasse coka. Gratis.

frk. Figenschou sa...

haha! den hadde ikke vi hørt om her nord.

yrg sa...

syns den "muligens-mongoloid" tanken e vældi spesiell....

frk. Figenschou sa...

ikke du også...kåm aan!

MM sa...

Vi kalte de små, svarte billene for lykkedyr.

Og jeg trodde ikke at jeg var mongoloid som barn, men jeg trodde ofte at verden var en stor løgn (som i The Truman Show) og at alle visste det bortsett fra jeg.

Det tror jeg av og til fortsatt.

frk. Figenschou sa...

det er nok dette trumansyndromet jeg tenker er ganske universelt. her fikk det utløp i påtatt mulig mongolisme.

yrg sa...

tru ka du vil, men det E spesielt....

de andre tingan va nu sånn æ åsså til en viss grad kunne kjenne mæ igjen i, men den der universielle konspirasjonsteorien mot stakkars lille mongoloide frk. Fig e litt drøy....

Men derimot så sprang æ djævelsk fort når æ fikk på mæ russekartanka eller skalla.... (vi hadde sånne vintersko som veide flere kilo....minst)

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...