Øvelser i avsluttet hjemlengsel

I dag har jeg (faktisk) vært på visning. Syv stykk.
Mest for øvelsens del. Vi har jo ett år igjen Stockholm og trives der. Men det kunne jo vært trivelig å bo her også. Kanskjemuligens.
I en rekkehusleilighet med sprekk tversigjennom grunnmuren for eksempel, og oljekamin, der er jo så sjarmerende. Og lekkasje på badet med algevekst utav do og inn i dusjkabinettet, med avstengt vann, beskrevet som "noe misfarging av gulv" i prospektet.
Ah, du fagre Sør-Varanger!

Nei, men det som taler mest i mot huset er det at jeg kan jo ikke etter å ha snakka om hjemflytting til fantastiske Kirkenes til samtlige oppsamlede søringevenner og -bekjente i alle de år, som jeg også forsøker å realitetsoreintere i forhold til nordgokktankegang, plutselig sende ut flyttetmelding til "Reinsdyrveien".




Jeg forsøker også å holde linken til hjemstedet levende ved å stemme ved lokalvalget. Bortsett fra at det er absolutt ingen av partiene jeg har lyst å stemme på.
Jeg tok den der valgomaten til NRK, som bestemte at jeg skulle bestemme Venstre. Njanjeija, men så tok jeg den en gang til og svarte Denne saken har jeg ingen formening om og Saken i seg bryr meg midt i navlen på alle spørsmålen valgomaten hadde, og da foreslo den Venstre, og er det noe som ikke kjennetegner meg er det at jeg overhodet ikke bryr meg. Dobbel negativ; jeg mener, jeg vil jo ikke stemme på døh-det-driter-jeg-i-partiet.

Hjemflyttelse vil åpenbart servere et par kameler. Hm

6 kommentarer:

paaskeharen sa...

Jeg ble AP. Littegrann skuffa. Jeg som er så radikal.

frk. Figenschou sa...

de kom et stykke ned på lista faktisk.

Polly S Jones sa...

Jeg fikk for første gang AP. Det var kanskje på tide

yrg sa...

JA til hjemflyttelse!!! NEI, til Venstre!!!

frk. Figenschou sa...

gud vet, til begge deler, synes jeg.

hva får dere om dere trykker det-driter-jeg-i på alle spørsmålene da?

yrg sa...

må vel ta den testen....

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...