Mot øst, for fanes!

To stykker sitter og skriker til TVen. Det er værmelding. De skriker ikke fordi været er dårlig. Det kan godt være det meldes dårlig vær, men det vet de to ikke noe om. Det er derfor de skriker og vifter med armene til fjernsynet. Værdamen står som vanlig pal med det tjukke hodet sitt foran Kirkenes både på meldinga for torsdag, fredag og lørdag.

Stefaren min har ringt til værmeldinga tre ganger! På ordentlig!
Han sier det er åpenbart at metorologisk institutt ikke vil være med på nordområdesatsinga.

12 kommentarer:

paaskeharen sa...

Yr er kanskje et alternativ? dåttno? Jeg vet at en viss meterologs mage har vært gjenstand for diskusjon tidligere. Da den visstnok var i veien for store deler av austlandet og dalstroka innafor. Lett kan det ikke være.

Polly S Jones sa...

Det burde kanskje være en maxhøyde for metrologer? 1,50?

frk. Figenschou sa...

ja til kvotering av dverger i metrologien!

Tenkerbell sa...

Det e jo fantastisk! Æ elske sånne folk som faktisk gjør sånne ting som andre bare sir at dæm skal gjør :) Hils pappaen din å si at han e den nye helten min!

frk. Figenschou sa...

æ trur han pappa blir sur hvis æ sir at en vardøværing har sagt at stefarn min e den nye helten hennes. Æ lar det vær.

Tenkerbell sa...

Det e greit. Æ e oppvokst med bare en pappa og en mamma å e ikke vant te sånne kompliserte konstellasjona :)

Nick Muddyfoot sa...

Si til stefar Knut at: "det man ikke vet har man ikke vondt av."

Bergljot sa...

Det er sikkert bare sensur eller noe.

frk. Figenschou sa...

jaja. blei finvær.

Men tenk om man hadde vært fisker! Og uansett! Uansett vil man jo vite hva slags vær man får sjøl om man tilfeldigvis ligger like langt øst som istanbul!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, ha ha, dverger hadde løst mye.

MM sa...

Ja til kvotering av dverger i overalt!

(Og jeg liker også stefaren din.)

frk. Figenschou sa...

Da får jeg ham til å ta det opp neste gang han ringer.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...