Innlegg nr 2000! Bloggen åtte år! Wihi! Woho!

Jeg har brukt ganske mye konsentrasjon for å få innlegg nr. 2000 til å falle på denne dag. Tenk, bloggen åtte år.

Så mye konsentrasjon at jeg overhodet ikke har tenkt på hva dette innlegget skal handle om. Ja, var ikke det typisk. Jo, det var det.
Typisk både meg og bloggen.
Et sånt blogginnlegg bør vel inneholde noen ord om den spede start, kanskje litt om lesere og statistikk, ja helt klart statistikk av noe slag, minneverdige opplevelser, minneverdige blogginnlegg, prøve å få nevnt både Myrsnipa og Elisabeth og Påskeharen og Niklas Gjørmefot som er så flinke å kommentere hele tiden, ja, og Bergljot og Fru Storlien, og MM og A og Yrg stikker da også innom innimellom, og en annen Silje, og en annen Silje til, men neida. Det krever jo både research og tankearbeid, og som vi alle vet: det er det lite av her. Iallefall lite research.

Istedet har jeg tenkt å lage en liste litt sånn på sparket, for det kan jeg jo.

1. Ting jeg vil oppnå når jeg skriver: (men ikke nødvendigvis i samme post)
a) at jeg om noen år kommer tilbake og husker akkurat hvordan det var
b) kommentarer
c) å få folk til å humre litt
eller
d) at Påskeharen sier at det var fint.

2. Ting jeg som blogger blir skikkelig glad for:
a) når folk legger seg i selen for å gi meg tilbakemelding. Enten at folk som vanligvis ikke kommenterer kommenterer, eller at folk gir meg tilbakemelding via andre kanaler.
b) ok, at Påskeharen sier det er fint
c) lenker. Jepp.
d) når kommentarfeltet blir kuppet av kirkenesere som vil snakke om andre ting.
c) når folk blogger i kommentarfeltet (ok, det var litt d) over den)

3. Ting jeg er litt redd for:
a) å bli for personlig
b) å få for mange lesere faktisk. Tenk om jeg bare blir ufri.
c) at bloggen plutselig skal bli borte i en kræsj
d) at folk blir fornærmet hvis jeg ikke kommenterer på kommentarene deres. Men ofte står de så fint for seg selv.

4. Ting jeg ikke liker
a) når jeg bare tørrskriver 
b) når jeg oppdager en kommentar ukesvis etter at den ble skrevet
c) spam og juksestatistikk

5. Ting jeg ikke helt mestrer
a) å kommentere hos andre. Ofte virker det som om man bare skal si sånn "hahaha! Gud så artig du er!" men jeg liker jo best å blogge i andres blogger også.
b) den der følgergreia
c) sannsynligvis en del sånn bloggikette
d) enkel setningsoppbygging og kontinuitet uten villspor. Samt korrekturlesning på egne skrivefeil. Blæ.

6. Ting som får meg til å holde på med dette:
a)1+2 såklart, men også
b) mine faste kommentatorer. Takk! Åh, takk! 
c) når jeg leser gamle blogginnlegg og blir glad for at jeg skrev det ned sånn at jeg husket og husker det
d) ven til a SJON
e) skrivetrangen. Hva er det med den egentlig.






7 kommentarer:

Rødhette sa...

Gratulerer med hele ÅTTE år! Det står det respekt av! Jeg er en av dine faste lesere som er skikkelig elendig til å kommentere hos andre, men jeg er en trofast leser. Fortsett som du stevner - det er derfor vi leserne kommer tilbake hele tiden! :)

Bergljot sa...

Gratulerer! Jeg er glad for at du skriver, for jeg blir glad av å lese deg.

paaskeharen sa...

Gratulerer. Du er en sjelden plante i en skog av streitegreier. I'm your fan.

Trond sa...

Takk! Jeg har aldri opplevd å lese en blogg to år tilbake i tid, før nå. Veldig fornøyelig, interessant og lærerikt, og jeg gleder meg til fortsettelsen :D

frk. Figenschou sa...

Takk! Takk! takk! åh, så trivelig det er å ha åtteårsdag!

både framover- o g bakoverlesere! Stas!

Yrg sa...

gratulerer til dæ FigFrøkna! gla i dæ og gla i bloggen din!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer med de åtte og de totusen! Jeg elsker drodlinga di, du er sprø på en herlig måte.

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...