T-bane

I dag på t-banen satt jeg ved siden av en fyllik. Hvis de er veldig fulle blir jeg redd for at de skal spy men han var bare litt på en stille snurr. Han traff noen andre fylliker som spurte ham hvor han skulle og han sa nei, han skulle bare "åke".
Ja, det er fint å bare åke ble de enige om. Jeg tenkte at det er en fin tanke, at man ikke sitter på t-banen og venter på stoppen sin, men at man sitter på t-banen. Punktum.

De andre fyllikene var høymælte og veivete og gikk for å være høymælte og veivete for seg selv, i en annen vogn.

Nabofylliken min satt og stirret på en liten lommekalkulator hele reisen. Vi andre satt og stirret inn i smartofonene, han tok fram en liten lommekalkulator i kalkulatorlomme, stirret på den, åpnet og lukket lommen litt, trykket litt da og da.
Jeg ble veldig lei meg.




4 kommentarer:

paaskeharen sa...

Fint. Og trist.

frk. Figenschou sa...

trist.

frk. Figenschou sa...

men fint når de bare skal åke. men trist at det ikke er nok å være den man er.

Anonym sa...

Dette er det fineste blogg-innlegget jeg har lest på lang tid.
hjertlig hilsen myrsnipa

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...