gode venner åt det de fikk

Jeg har lyst å gå ut på verandaen men det var nettopp en bie der og jeg vet ikke helt hvor den ble av.
Altså, det er mulig den sitter og tørker seg på en hemmelig plass og så plutselig begynner å fly omkring for jeg redda den nettopp ut av en blomsterpotte med vann, med en lang pinne. Grøss.
Man kan jo spørre seg hvorfor jeg som er så redd for gule og svarte innsekter skal drive og redde dem når de holder på og tar livet av seg selv, men jeg klarer ikke la være å synes synd på en bie som kravler for livet og det er jo ikke bien sin skyld at jeg er så redd for den.
Sukk. Så nå tør jeg ikke gå ut på verandaen.

Middagen i går gikk fint, ingen katastrofe men jeg har vel laget bedre elg også. Jeg var mest opptatt av at jeg hadde en flis i fingeren. Først prøvde jeg å få den ut med en kniv, så kontaktet jeg en av middagsgjestene for å få henne til å ta med en nål, så glemte hun til sin forskrekkelse nålen i sengen sin (!) og så prøvde jeg å slipe til en bit ståltråd, men det fungerte heller ikke. Så la jeg en potetbit på flisen for jeg mener vagt å huske at da skal flisa komme ut av seg selv, men det er kanskje ikke sånn at den bare popper ut på sekundet, så det hjalp heller ikke. Men det var en trivelig middag bak alt dette mye viktigere.
Jeg kom ganske sent hjem og det hadde jeg vel egentlig ikke tenkt, ettersom jeg bor i en av disse bydelene der de driver med steinkasting mot diverse, samt bilbrenning, men det gikk nå helt fint det da.
Første kravalldagen kom jeg også hjem grusomt sent, og da ante jeg ikke noe om opptøyer, jeg bare syntes det var bittelitt pussig at jeg var den eneste på t-banen.
Dumme nordmann.

Nå skal jeg gå og spane på verandaen min. Husj med seg bien.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...