Reptilhjernen sier voi og voi (øh, tror jeg)

Altså jeg liker jo ganske godt å jobbe. Det er vel omtrent det artigste jeg vet.
Det fører til at det kan bli ganske lange dager. Særlig om det for eksempel er litt rotete hjemme og huskjæresten har bortevikariat og jeg prøver å unngå en situasjon der jeg forventer av meg selv at jeg steller istand middag. (Jeg hater å lage middag til meg selv. På søndag spiste jeg råtten salat for å unngå det. Det er nytt lavmål.) (Ja, råtten. Den var delvis flytende. Jeg overdriver ikke.)
(Altså når jeg skriver at huskjæresten har bortevikariat så høres det ut som han har en annen kjærest. Det har han jo ikke. Men han er ikke her.)

Ok, nå skrev jeg meg helt bort. Men det er faktisk poenget.
For det som skjer når jeg kjører så lange dager på ateljéet, er at reptilhjernen overtar på et tidspunkt. Det er ikke særlig effektivt. Ikke er det effektivt jobbmessig, og når jeg kommer hjem er jeg så kokt i hodet at jeg ikke klarer å holde på en tankerekke engang. Og jeg oppdaget nettopp at jeg sitter her med ytterjakken på. Og det er en time siden jeg kom hjem.
Men joggebukse, se dét har jeg klart å skifte til. 

Det kan altså bli for mye av det gode. Her skulle jeg skrive inn igjen noe med reptilhjernen men det ble borte for meg. Og så hadde jeg pønsket ut en elegant men nå glemt overgang til

at jeg hadde så mange treff på bloggen i dag, på gårsdagen innlegg om å være nordnorsk og å være same i samme koftekropp. Og fine tilbakemeldinger! både her men også i andre kanaler. Og det synes jeg er så fint, når folk går tilogmed omveier for å både gi tilbakemelding og for å spørre hvordan man følger bloggen. For jeg har jo vært så gammeldags at jeg har ikke lagt inn noe mulighet for det. Men nå har jeg altså henta opp den der følger-knappen, som jeg ikke helt aner hvordan fungerer, men nå er den nå der. Til venstre. Eller høyre. Nå tenkte jeg at nei venstre for meg blir jo til høyre for den som leser....
det vil si, det var det nok reptilhjernen som tenkte. Jajajajaajaaja den der følgerknappen finnes nå der iallefall og det har den ikke gjort før. Så er alle absolutt opplyst om det.
Og så tror jeg at jeg må få av meg ytterjakka og gå og legge meg før jeg bikker.
Takk for i dag.

1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, høres ut som du trenger å legge deg neppå, ja.

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...