Livet på Stokkeholmen

I går var jeg og tok en avskjedsøl med en kompis. Jeg synes ikke jeg har gjort noe annet enn å ta farvel med folk siden vi sluttet på Konstfack. Han her skal flytte til London. Og ølen skulle tas på Telefonplan, der Konstfack ligger, på den bar vi av åpenbare grunner pleide å gå mye på. Det er et stykke fra der jeg bor men hva gjør man ikke for en øl.
Jeg hadde dette med opptøyene litt i bakhodet. Planen var å ikke komme så altfor sent hjem.
(planen gikk forøvrig gaiken)
Men da vi satt der i sommerkvelden, utenfor baren utenfor min allfarvei, og drakk øl og prata skit, rulla den ene fullasta politibilen etter den andre forbi. Igjen og igjen. Dette stussa jeg veldig på. På Telefonplan? Hva gjorde de der, det er jo ikke akkurat en Farlig Forstad, det er jo bare litt sånn overforhipstret? Politiet altså, og alt de finner på.

http://www.dagbladet.no/2013/05/26/nyheter/utenriks/sverige/stockholm/opptoyer/27359936/

Men joda, de visste nok hva de holdt på med. I Skarpnäck derimot, hadde det vært stille hele natten.
Jeg har altså en tendens til å oppsøke bråket. Det er noe helt nytt jeg har begynt med.
Men nå er det skikkelig skitvær. Så da regner jeg med at det roer seg litt både her og der. Jeg skal holde meg hjemme. Og utenfor fare.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...