...

januar
-men pappa, sant du skjønne jo at det ikke blir nåkka tura på havet i sommer, æ vil ikke ha han lillingen i båt.
-jada, det e klart. Det e klart det!

februar
-du, æ må si det en gang til, sant du e inneforstådd med at du må fær på tur med nån andre i sommer? Han nye e for liten til at æ vil vær på havet.
-jada men æ har vært hos han Odd Rune, (jobber på sportsbutikken,) man får redningsvesta ned i størrelse 5-15 kg! Han e vel ikke 15 kilo før sommern e over?
-eh....nei, neppe, men pappa, han skal ikke i båt!

mars
-så dah (nåkka med turklær)
 -ja dåkker vil kanskje ha en tur på elva i sommer?
-pappa, han skal ikke i båt!

april
 -æ blir nødd å si det en gang til, det blir ikke nå tur til Kobbholmen når veien åpne. Nån andre må hjelp dæ med båtan.
-neida, dåkker har jo en liten en.
-nemlig. å ikke på elva heller.
-nei, sånn e det når man har en liten.

mai
-Pappa. Æ vet du vil ut nu men sant du har skjønt at det ikke blir nån tura i båt med oss i sommer?
-jada- Æ har forresten lagt av en sånn liten redningsvest hos han Odd Rune.
-åeh paPPA!!!

Vi får se. Jeg vil ikke ha Jendor i båt. Jeg vil ikke i båt. Jeg vil ikke stå i fjæra og bryte på båter som er altfor tunge. Jeg vil ikke på havet.
Men jeg vet ikke helt om jeg har så mye jeg skulle sagt.



Ingen kommentarer:

Siden sist (som er ca 16 timer siden)

Vi har fått ny kran på badet. Den forrige brakk for noen måneder siden, men det har vært mulig å bruke den ved hjelp av en vaskeklut. (Jeg o...