Fjorden, baby, og tre kofferter.

Vi pakker. Jeg har helt mistet piffen.
Ungen ligger halvpakket og sover på sofaen.
Alt annet ligger overalt ellers. Fjorden er halvgrå.

Jeg er så lei av å pakke og farte. Nå har jeg jo doble sett av mye, fordi jeg bor på to steder, men menneh men meh. Pakking blir det likevel. Og jeg er lei. Jeg vil bare legge meg ned og se gameofthrones. Eller bytte plass med babyen. Eller bare bli igjen.
Bortsett fra at jeg VIL jo reise. Til tross for værmeldinga som sier bli her.

Jeg og han statsløse spaserte oss en tur opp til Fjellvannet i dag. Det var atten grader. Det er første gangen siden jeg kom hjem at jeg har hatt på dongerijakken jeg har hengende her i tilfelle det skal bli sommer mens jeg er hjemme. Jendor hadde ullhue med solhatt over. Og fleecedress. Han spaserer jo ikke så da må man passe på at man ikke blir kald. Det å passe på at unger hverken blir for varme eller kalde er vanskeligere enn å bygge kopier i 1:1 av lokstallen av smeltende små runde isbiter.
Måsen passet på at vi ikke spaserte for nær, men jeg vet ikke hva, for jeg klarte ikke se noen unge noensteder.

Nå knirker Jendor og lurer på om han ikke har sovet nok snart.
Og jeg vil fortsatt ikke pakke og rydde og ordne og levere tilbake vogner og vippestoler og vaske og skrive ut billetter og krysse av i lister og stable inn og ut av oppvaskmaskinen og handle og organisere bilbytter.

Jeg vil fiske.


2 kommentarer:

ALL VERDAS sa...

Eg er sikkert den mest begeistra lesaren du har! Og det må eg berre få sagt! :-)

paaskeharen sa...

Fint.

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...