Han går kvit der ute

Det er skitvær. Jeg kan ikke se oljeomlastningen ute i fjorden.
Nå har ikke jeg noe spesielt ansvar for den da, så det gjør ikke noe.
En liten båt går ut, kanskje rekebåten. Jeg er glad for at jeg ikke er ombord der. Eller noen andre jeg kjenner.

I dag skal jeg og Søskenbarn og hennes Lillebjørn og min Lilleoter ta en tur å besøke tante Ruth på gamlehjemmet. Men da må det nesten bli bittelitt bedre vær. For jeg får ikke flytta barnebilstolen over i hennes bil om noen skal stå og kaste bøtter med vann på meg samtidig.

2 kommentarer:

ALL VERDAS sa...

Du og du, dette høyrest surt ut. Sola som skein i går og som gjorde at eg bestilte ei tralle med blomar, er vekke i dag, og me har same kalde veret som me har hatt heile våren. 2 meter snø på fjellbeitet vårt og sauene må gå heima 1 mnd lenger enn vanleg, minst, ser det ut for.
Neppe til trøyst for uveret hjå dykk, men slik er det her.

frk. Figenschou sa...

Stakkars sauene. De liker nok ikke å kave rundt i sneen, så de får vel helst bli hjemme.

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...