Ute!

I dag måtte jeg ut av huset. Jeg skulle ut av huset i går og men da klarte jeg ikke men i dag hadde jeg bestemt meg for å måtte og da går jo alt. Jeg skulle nemlig selge en brannbil som sto i mammas hus til en bekjent som hadde barn i mer brannbilaktig alder. Av en eller annen grunn ga jeg henne beskjed om å møte opp i Ringveien 7. 
Der bodde jeg for 35 år siden. 
Da jeg fikk tak i henne sto hun litt forvirret utenfor Triangelveien 7. Så det var ikke bare meg. 
Heldigvis var det ingen som dro til Firkantvann. Til slutt klarte vi å møte opp utenfor et hus i en gate med geometrisk navn der det befant seg en brannbilfarget gåbil og jeg tørket litt hastig støv av den og VÆRSÅGOD.
Og så bestemte jeg meg for å gå en tur og over gangstien lå det nå et hundeløp, komplett med hundespann og alt, så jeg måtte tenke litt for å skjønne hvor jeg skulle gå og puste desto mer, og langt gikk jeg ikke men jeg måtte stoppe flere ganger og ble forbigått av raske 80åringer i eninga. 
Jeg skjønner at dette er en sykdom man vaksineres mot.  

 

Og så gikk jeg forbi dette flagget og kom på at det er jo kvenfolkets dag! Hurra for det!


Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...