Heimat

Det var kjempefint i Berlin og noe fikk vi gjort og noe fikk vi ikke gjort men vi fikk sett mange fine utstillinger, kjøpt endel fagbøker, kjøpt julegaver og gjort masse viktig ingenting.
Og jeg fikk nesten ingen jobbmail mens vi var borte og i alle fall ingen sinte eller vanskelige mail jeg måtte ordne opp i. Alt var bare fri. 

Det ble åpenbart for meg at jeg ser ganske dårlig med disse brillene, for jeg klarte ikke lese skilt på gata og jeg kjente ikke igjen folk på flyplasen. I Kirkenes derimot, er jeg ikke så avhengig av å se skarpt, virker det som. Det vil si, jeg ser litt bedre om jeg legger hodet godt bakover og myser. 50% zombie så klarer jeg lese gateskilt.

Og da vi kom hjem var det bare tretten grader inne og det er litt kaldt. Vi hadde skrudd ned varmen før vi for for å spare penger men var ikke klar over at vi hadde spart SÅ mye penger. Håper potteplantene klarte seg, det var ganske mange som ga opp de årene vi ikke hadde isolerte yttervegger, men da var det jo mye lengre tidsperioder de måtte klare seg. Nå begynner vi å få opp varmen igjen så forhåpentligvis går det bra.


Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...