La de små barn ettelerannet så skal jeg følge på

Nå er det høst. Helt på grensa til høstvinter. Høsthøstvinter i det nordøstøstlige Norge. 

I går avsluttet vi sommeren i hagen, det er en stund siden jeg tok opp knoller og tømte blomsterpotter, nå klippet jeg ned persille og grønnkål og stengte drivhuset. Vi ryddet i garasjen, som ikke er så full som the Kjærest påstår, ja, den er full, men det hjelper jo ikke at den er stapperyddet, så jeg gikk inn der og forsøkte å avslutte systemet ALT SKAL OPPEVARES PÅ LEDIG PLASS PÅ GULVET SÅ NÆRT DØRA SOM MULIG I TILFELLE MAN FÅR BRUK FOR DET, stablet og flyttet på ting og vips fikk vi inn et bord, fire stoler, to trillebårer og en kjellerhylle, grillen, blomsterpotter, og enda var det plass til en sykkel som dukket opp. Helt fram til den kom forærende landeveien var det også gåplass inne i garasjen. 
Jeg fikk spylt den gummien jeg fant på fjellet forrige helg og vi tømte hageslangen og satt de i garasjen. I prosessen er det mulig jeg ødela hagekrana. Uten at jeg fikk det med meg, men i dag var den visstnok ødelagt. 
Vi skiftet dekk på bilen. Jeg sådde neste års salat. Forhåpenlitgvis, fjorårets kom jo ikke opp. 
Vi gikk opp for å se på naboens drivhusplaner. Vi ryddet og ordnet og det var en veldig fin dag. 
I dag våknet jeg og var litt sur og stressa, og jeg skjønte helt av meg selv omtrent at det er fordi jeg ikke vil at det skal være mandag imorgen. Jeg trives overhodet ikke på jobb for tiden. 
Men så dro vi på jobb, litt søndagsjobbing var egentlig ikke planlagt men nå ble det nå sånn, og the Jendor var med, og han satt på tegnekontoret mitt og var så fornøyd og tegnet med alle fargene og tenkte overhodet ikke på hva han EGENTLIG hold på med og hvordan det skulle passe inn i en fremtidig produksjon, og han var så fornøyd med alt han hadde gjort og det var så inspirerende. Jeg må prøve å jobbe meg inn i den tanken. 

Og så skal jeg tilbringe resten av søndagen med små artige videoer på instagram og mobilspill jeg liker på sofaen. Heia søndag, det er ikke mandag.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...