Mye halvfornøydhet

Jeg er ikke på tegnesalen og ommøbelerer, jeg er hjemme og prøver å nøste opp i juridiske rettigheter og summer. De juridiske rettighetene er forsåvidt klare, det er ikke lov å publisere andres åndsverk fritt ute på internettet, og andre er i dette tilfellet meg, så da er det den der fakturaen da, og hvor stor skal den være. 
Den skal liksom være så mye større enn jeg synes er logisk. Forteller alle meg. Så jeg jobber med å tøffe meg opp.

Og så har jeg kjøpt vintersko for de forrige sluttet bare plutselig å fungere. Det vil si de ble så glatte. For gummien ble plutselig så hard under. Og da kunne de ikke brukes på vinteren lengre selv om de eller så så helt nye ut. For man døde om man gikk på sne eller is med dem. Og gåing på sne og is er jo en av funksjonene til vintersko. Prøvde å klage. Butikken gikk konk. Det var nesten like greit.
Og så har jeg hentet de nye brillene, de det har vært så mye styr med, og da hadde de jaggumeg kasta glassene. Det  var et himla poeng av at siden brillene kom fra en annen plass kunne de overhodet ikke garantere at de ikke kom til ødelegge dem, og da tenker jeg at siden det er et så stort poeng at det er mitt opplegg så skulle jeg vel få tilbake MINE glass. Som var flette nye. Men de var kastet og jeg vet da fasiken om jeg gidder krangle på det. Man blir jo litt lei av å ta tak i absolutt alt.
Jeg vet ikke hvor godt jeg ser heller, jeg har liksom ikke sidesyn i disse brillene. De sa jeg skulle la det gå et par uker, for, tilvenning og alt det, og min erfaring tilsier at om et brilleglass har ett stort uklart felt, så er det vel ikke noe man venner seg til, men jeg får vente da. I det minste hopper ikke verden opp og lander igjen når jeg ser fra høyre til venstre, som var tilfellet med de forrige. 

I kveld kommer det en stk frakt fra Luleå, det vil si at den kommer fra Stockholm og er 17 stk, men den har overnattet i Luleå. Det blir på en måte fint å ha den i hus for da er det ikke mere styr med den, men trangt blir det jo.

Nå skal jeg gå rundt i huset og venne meg til å ikke ha sidesyn.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...