Lov og repp ett i sjoner

Jeg er åttogtredve minutter over trøtt i dag. Jeg er så trøtt at jeg tror jeg må bytte tilbake til mine gamle ikkestudentprogressive briller for jeg ser ingenting i disse. Jeg har ikke energi til å forkusere gjennom progressive glass.
Jeg tror at det delvis skyldes at the Twig har kommet inn i vår seng FØR jeg har sovnet omtrent hver eneste natt denne uken. Albuene hans tar så stor plass i ansiktet mitt.

Jeg fikk nytt svar fra advokaten til fagforeninga i går, han trakk tilbake sin tidligere påstand om at utdannigsinstitusjoner kan dele alt fritt og åpent. Tvertimot sende han meg et skrift der det står at utdaningsinstitusjoner som digitalt publiserer versjoner av verk de har i sine samlinger, må sørge for at det ikke er mulig å ta maskinlesbarekopier av disse.  
Og de har heller ikke mitt verk i sin samling, de har i grunnen videreformidlet piratkopien sin. Så det var jo deilig å atter føle at man har sitt på det tørre når man sier NEI.
Så oppdaget jeg at skriftet var fra 2008 og det kom jo ny åndsverklov i fjor eller hva det var.
Jeg har tre timer fri rådgivning, jeg vet ikke hvordan de teller, men sånn som jeg ser det hadde det vært fornuftig å bare telle de timene som fører til opplysninger om lover som a) finnes og b) som fortsatt brukes.  
Jeg prøver å lese meg opp på ting selv, men det er vanskelig.

Jeg må innrømme at jeg brøt min egen regel om å vente en arbeidsdag før jeg svarte i går, UiT meddelte at de måtte få litt tid på seg og før arbeidsdagen hadde gått svarte jeg  at det skjønte jeg og at jeg satte pris på oppdateringen. Følte det var innafor.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...