frk. figenschou beretter om duker, sengesett, lysestaker og keramikkvaser.

Ok, der forlovet jeg meg, jeg eier ikke så mye av disse tingene,
(-Ikke forlovet som i gifteklar!!!! Jeg ser det kan være en kilde til misforståelse. Forlove som i å love mer enn man kan holde. Pust inn, mamma.)
Duker: Vi har en duk. Fått av onkel Kjell og tante Arnhild. Gjør huset vårt mer huslig. Sengesett: tre stk
Lysestaker: Ingen, men jeg hadde noen før. Keramikkvaser: ingen.
Og selv om jeg blir tredve om mindre enn tre uker føler jeg ikke at livet mitt er fattigere av den grunn.
Det er ikke det at jeg på noen måte har noe i mot noen av disse tingene, (jo, kanskje keramikkvaser) men når man lever et sted på midlertidig basis på tiende året på rad gidder man ikke ha så mye saker, man må bare drasse dem med seg videre i livet.
Jeg vet om veldig mange fine møbler jeg kunne tenkt meg å hatt, for eksempel, om jeg nå bare hadde trodd jeg skulle bli boende et sted.
Men det er vel miljøvennlig på denne måten, på sitt vis.
Det jeg derimot synes det er helt greit å slepe rundt på er papirremser og pappskrap og korker og gummistrikk og ting jeg har planer om å lage noe av når jeg bare får tid.

Jeg tenker endel på disse tingene nå fordi mange spør meg hva jeg ønsker meg i tredveårsgave, og jeg skjønner at jeg er vanskelig som bare svarer.......øh.......
(Mitt livs lys og hjertes ledesjerne har antydet at jeg jo kan ønske meg et par karhusko med m på i størrelse 43.)
Jeg bare synes alle er så snile og greie hele tiden så jeg synes liksom ikke det er helt rett å kreve noe MER heller.
Men jeg ønsker meg IKKE ipod. Og IKKE katt. Og IKKE vinsmakesett.
Men besøk, kanskje?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med mellomstore håndduker?

Anonym sa...

sku ønske d va vi som hadde et minimalistisk liv. Store, små, mellomstore og minihåndduka og ellers andre duka prøve å kvele oss, hver eneste dag!!!! og for ikke å snakke om vasa og lysestaka... Men det e alltid plass til en Mummikopp!!!! har ikke hufsa da:-(

frk. Figenschou sa...

eh...vi har store og små? Jeg ville kanskje kalt de minste for mellomstore, men ettersom det ikke finnes noen mindre...

Hattifnattkoppen er også fin, men ikke så fin farge desverre.

Anonym sa...

Gratulerer med forlovelsen:)

frk. Figenschou sa...

gratulerer med giftemålet!

kajsa sa...

besøk, ja. vil du ha besøk. men da får du ikke nå anna gave os mæ altså. så du kan velge; besøk eller en lysestake i postn. du kan velge katti æ ska komme.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...