Jeg tror nok det verktøyet jeg liker aller minst er vinkelsliperen. Jeg tror nok også at vinkelsliperen er det verktøyet som sparer meg for mest kjedelig arbeid, men det er likevel noe med den som gjør at jeg kan styre min begeistring. Jeg tror det er det at den er så jævla voldsom. Og håndholdt. Og så er den laget for digre mannehender og veldig vanskelig å holde lenge av gangen med små damehender, og så må du passe på så du ikke plutselig dirigerer gnitspruten rett i ansiktet eller tar fyr.
I den andre enden av skalaen har vi nok bandsaga.
Man må jo så klart passe fingrene her og, men jeg liker at du kan lage nesten hva som helst av flate ting på den. Sirkelsaga er og grei, men jeg blir enda litt stri i hårfestet når jeg bruker den, etter den gangen vronika skar av seg fingeravtrykkene med den.
Og pussemaskinen. Pussemaskinen er en ener.
med båndsag, sirkelsag og pussemaskin kan jeg lage hva det skal være. Og litt lim selvsagt.
Og sveiseapparatet. Når det bare er gass. Og avretteren. Og dimensjonshøvelen.
Å, jeg kommer til å savne verkstedet.

Fortsatt pølsefingre, lynol er visst ikke helt sunt som såpeerstatter.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...