I går satt veilederen min og så i skisseboken min, og så sier han at jeg er veldig flink til å skisse. Da måtte jeg se hva det var han satt og så på, og desverre opplyse om at han satt og så på fotografier.
Tegningen min har nemlig vært det lærerne mine har vært mest fortvilet over, (bortsett fra det at jeg har et så viltert forhold til hva design ER) så jeg skjønte hva han så på.
Jeg pleier bare å skisse med blyant til det stadiet der jeg har det sånn noenlunde klart i hodet hva det er jeg vil, og så lager jeg en modell av det jeg har i hodet. Ikke av det jeg har i hodet da, men av det jeg ser for meg. Så tar jeg et bilde av modellen, og så klipper og vrir og bøyer og bender jeg på det hele i photoshop. Så printer jeg det ut i sort hvitt, og så tegner jeg mer på det, klipper og limer kanskje litt til, og så limer jeg det inn i skisseboka.
På dette stadiet ser det kanskje litt ut som tegninger igjen.
Det er endel arbeid, men det funker fint for meg, og så liker jeg å lage modeller.
I går gikk brannalarmen mens jeg hold på, men nå er jeg jo blitt så dreven på backupping, så jeg rakk å ta en kvikk kopi over på flyttnøkkel før jeg gikk ut og stilte meg pent opp. Vanligvis kommer vaktmesteren løpende og ordner, men denne gangen kom det to ulende brannbiler i stedet, de vrengte seg over fortauet og opp foran kunsthøgskolen. Deretter gikk en av lærerne bort og sa at det ikke var noe fare egentlig, det var bare noe kjemi på tekstil som brant.
DA kom vaktmesteren, og så fikk vi gå inn.
Jeg var hele tiden bare fornøyd med å ha sikkerhetskopien i lomma og ikke så opptatt av det som foregikk rundt, selv om det jo var litt stas med brannbilene.
Bor i gokk, driver med kunst. Ikke så interessert i interiør.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Arbeidernes foretrukne morgenmusikk
Jeg hører på... tekno? Og plystring. Da jeg kom på atelieret i morgest luktet det klasserom på kunsthøgskolen i Bergen, og det er ikke et mi...
-
I det siste har jeg tenkt mye på Josefin. Priblemet er bare ta jeg ikke helt vet hvem Josefin er. Jeg husker hvordan hun så ut, at hun var g...
-
Jeg maler fra jeg står opp til jeg går og legger meg. Hvitt på en hvit vegg. Dermed er det ikke så mye å blogge om. I morgen: IKEA.
2 kommentarer:
Har du lest mye Harry Potter?
hÆ?
Legg inn en kommentar