arbeidsledig dag fem

Jeg får vel begynne å lage en annen slags overskrift.

Det sner i Bergen. Det sner, og da er leiligheta vår plutselig lys og trivelig for det kommer så mye lys inn. Jeg produserer julegaver og hører på lydbok.
Og så har jeg laga en basestasjon nede på gulvet attmed radiatoren, med maskinen på et lite avlastningsbord akkurat der det er nett.
Her sitter jeg og funderer på livets mystereier som er: Hvem var det som ringte på her i morrest akkurat da jeg skulle i dusjen? Det var nemlig innedørklokka som ringta, altså var vedkommende kommet seg inn i gangen. Men vi kjenner ingen naboer, og ikke har vi gjort noe som skulle ført til klaging, og dessuten var det jo ganske tidlig strengt tatt.
Og ikke lå det noe vakttårn i postkassa heller.

1 kommentar:

ringringring sa...

Jeg tror det var Herman Friele som ringte på for å vise fram borgermesterkjedet sitt.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...