Bergen igjen

Nå er jeg atter i Bergen, byen der jeg faktisk må innrømme (oftest noe motvillig) at jeg bor. I.
Jeg har reist Kirkenes-Bergen med et tusen kilos lysbildefremviserapparat i armert bly i håndbagasjen. Herrefred.
Jeg har dessuten heklet hele veien, hekling er kjempegøy og jeg lærte meg det i overigår! Eller jeg lærte ikke meg det, Gry lærte meg det, og i begynnelsen var jeg så forvirret over løkker og masker og pinner og krok at til slutt husket ikke Gry heller hvordan man hekler. Men til slutt fikk vi det til, og da ble jeg kjempeflink og heklet i vei, og syntes jeg var helt enestående flink som fikk til sånn mønster, til Gry dagen etterpå sa at det het idiotmasker det jeg hadde lært. Jaja. Litt flink da. Det heter jo også englemasker, det synes jeg er mye finere.

Nå er jeg på Møhlenpris, vi har fått oppvaskmaskin etter bare ett år og to måneder med venting!

Og aldri har jeg pakket ut bagasjen i vaskemaskin og hyller og skap så fort, jeg overrasket meg selv litt der, til jeg plutselig innså at nå har jeg jo bodd i bag i nesten et halvt år.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...